Online magazín o tom, jak ušetřit a inspirovat se ve světě energií
24.7.2017 / jas

Český startup, který tvoří prezentace budoucnosti

Český startup, který tvoří prezentace budoucnosti
Ostravský startup PresentiGO vytvořil ve světě unikátní platformu, která je založená na PowerPointu a šetří až 30 % času obchodním zástupcům. Využívá k tomu 3D modely, vlastní analytické nástroje a v poslední době se dere do popředí i díky virtuální realitě.

Začalo to u krátkých textových zpráv (SMS), prozatím to končí u dnes často skloňované virtuální reality. Takovou cestu v poslední dekádě ušel ostravský startup PresentiGO, který se snaží změnit způsob a hlavně efektivitu toho, jak obchodníci zastupující malé, střední, ale i ty největší firmy předvádějí produkty svých společností.

Zakladatele Jana Tkáče a Adama Mrštíka k této myšlence přivedla zkušenost vystudovaného “ajťáka” Honzy, který měl možnost si zpočátku okusit, jaké to je být obchodním zástupcem. „Vytvořili jsme pro firmy systém, který byl založený na sběru dat přes SMS,“ začíná popisovat prapočátky dnešního startupu.

SMS zprávy ale dostaly ránu s nástupem chytrých telefonů a tabletů. A právě přenosná zařízení neustále připojená k internetu otevřela ostravské firmě nové možnosti. Adam a Honza tedy začali rozvíjet myšlenku vytvořit systém, který obchodníkům na jejich cestách pomůže, usnadní jejich řízení a zároveň bude využívat tablety. „Z toho vzniklo PresentiGO.”

Kdybyste rozebrali útroby systému, zjistíte, že v jeho základu stojí všem dobře známý PowerPoint, který je druhou rukou každého obchodního zástupce. A PresentiGO umí fotografie jednotlivých produktů ukázat ve 3D modelu, který můžete následně otáčet, virtuálně jej rozebrat na součástky, a tím tak zjistit, jak doopravdy vypadá.

Jen u těchto “slajdů” ale nezůstali. Jejich aplikace dostala několik vrstev, kromě té prezentační jde i o sběr dat, která obchodní zástupci při jednáních potřebují a samotným srdcem PresentiGO je pak analytická vrstva. Ta dokáže odhalit slabé a silné stránky obchodníků, vyhodnotí jejich efektivitu a ukáže, kam by se příště mohli zaměřit. „Našim klientům tím ve finále šetříme 30 procent jejich času,” vypočítává přínosy Honza Tkáč. „Nechceme obchodníky kontrolovat, chceme zlepšovat jejich výsledky,” hned dodává.

Od nástupu dotykových zařízení však doba přinesla další fenomén, , kterým je virtuální realita. A ostravský startup v ní ucítil příležitost. „Virtuální realita skvěle zapadla do našeho ekosystému a navíc zaujala zákazníky,” pochvaluje si Honza Tkáč. Potenciální kupující si tak díky PresentiGO může ve virtuálním prostředí prohlédnout produkty (výrobní stroje, nemocniční lůžka, jednotlivé součástky apod.) z každého úhlu. V rámci prezentace nového vozu ve virtuálním prostředí si pak můžete okusit i pocit, když stojíte na přechodu a proti vám se žene auto, jež vámi ve finále projede. Tělem vám cukne i tak. „To je jen taková doplňková zábava,” směje se Honza Tkáč a hned s vážností dodává: „Hodně jsme se soustředili na to, abychom do virtuální reality netahali dogmata či zvyklosti z běžného světa, zkusili jsme se na celou věc podívat jinýma očima a posunout vše o něco dále.”

Funguje to. PresentiGO už totiž získalo pozornost velkých klientů, jen v Česku mezi ně patří například Škoda AUTO, přední výrobce elektroniky FOXCONN nebo výrobce nemocničních postelí Linet. Jedním ze zákazníků je také E.ON, který interaktivní prezentace trochu netradičně využívá pro prodej služeb, což jen dokazuje univerzálnost použití produktu PresentiGO „Projekt měl zdůraznit inovativní přístup firmy k poskytování komplexních energetických řešení a služeb. Posouvají se od „pouhé dodávky elektřiny a plynu“ dál, směrem k všestrannému partnerství se zákazníkem,,” říká Adam Mrštík a mezitím na obrazovce otvírá 3D model smyšleného areálu představujícího E.ON a řešení, která může firma zákazníkovi dodat. „Tady vlastně vidíte komplexnost tzv. E.ON City se všemi produkty a službami, které vám E.ON zařídí. Například, když máte jako zákazník flotilu vozů a chcete mít úspornější provoz, kliknete na oblast znázorňující CNG, kde se už ve 2D rozbalí produktová nabídka a vše, co s ní souvisí, například kontakty a formuláře. Veškerá data, která obchodní zástupce s klientem do aplikace zadá, se navíc automaticky propisují do CRM.

Ambice PresentiGO nekončí u českých hranic, ale směřují i do zahraničí. Zejména do Spojených států amerických, které jsou pro startaup důležitým trhem. V současnosti má ale tým plné ruce práce s českými zakázkami, a tak v USA zvolili spíše formu partnerského zastoupení. „Byznys v Česku se nám rozjel tak, že jsme na Ameriku najednou neměli kapacitu. Ale už nás zase svrbí dlaně,” říká s úsměvem Honza Tkáč. Chuť k zahraniční expanzi podporuje i investor, kterým jeinvestiční skupiny Rockaway Capital Jakuba Havrlanta.

A i když kluci mají nyní rozjednáno jen v Česku asi šest velkých zakázek, náporu práce se nebojí. „Jsme zvyklí pracovat ve dne v noci, takže to určitě dáme,” říkají na závěr.

Nejlepší články e-mailem